Cum să fii un ANGAJAT cu SENSE
În fiecare zi, mulți dintre noi, petrecem 8, 10, 12 ore la serviciu și ar fi valoros să avem un climat organizațional care să ne aducă siguranță emoțională și să ne permită dezvoltarea unor relații vii și sănătoase.
Pentru asta, voi fi atent/ă la nevoile mele și să le împlinesc:
- să fiu recunoscut ca persoană, oricare ar fi funcția mea,
- să fiu valorizat, să primesc mesaje pozitive pentru munca mea,
- să fiu informat, uneori consultat, pentru tot ce privește evoluția activității mele,
- să beneficiez de o poziționare clară din partea persoanelor cu autoritate,
- să fie înțeles și punctul meu de vedere, chiar dacă nu este mereu adoptat,
- să beneficiez de suport și munca mea să fie evaluată.
De asemenea, voi avea nevoie să mă poziționez în relația cu celălalt, spunându-i ce simt, ce părere am, ce cred, ce am nevoie, vorbind în capătul meu de relație.
Asta înseamnă:
- să identific din ce rol (cel de prieten, cel de specialist, de manager etc) vorbesc cu celălalt și relația în care vorbesc cu celălalt (cea personală, cea profesională, cea ierarhică)
- să ies din impersonalul ”trebuie”, ”e bine...”, ”se cere să...” și mă voi exprima vorbind cu EU, fără să presupun că celălalt se va supăra sau mă va critica.
SENSE pentru TINE
Sunt aici să te ascult și să îți propun demersuri care să te ajute să fii mai bine cu tine!
De exemplu pot spune:
- Am nevoie de ascultarea ta
- Îți propun să...
- Înțeleg că vrei să...
Cel mai des în relațiile profesionale apare conflictul intrapersonal, ivit din contradicția între nevoia de a mă afirma și nevoia de a fi aprobat:
- pe de o parte am nevoie să mă afirm, în sensul de a-mi exprima deschis opiniile, părerile, punctele de vedere în diferite situații (proiecte, ședințe, întâlniri etc) și a spune ”ce gândești” înseamnă a risca să te dezvălui, să fii dezaprobat de către ceilalți.
- pe de altă parte, se manifestă nevoia de aprobare, în sensul căutării acordului celorlalți, venit din teama de a nu fi judecat greșit sau de a evita situațiile tensionate care ar apărea dacă îți exprimi părerea.
În acest context al lui ”să spun” sau ”să nu spun”, numeroase aspecte rămân nerostite, neexprimate, reprimate. Și ceea ne nu putem pune în cuvinte, va fi exprimat prin limbajul corpului.
Așa apar diferite somatizări: dureri de cap, afecțiuni ale coloanei vertebrale (când ni se cere să luăm decizii care contravin valorilor noastre), dureri de stomac (când nu mai putem ”digera” ce vine către noi din relația cu celălalt), senzația de ”nod în gât” (când apare un fel de paralizie a vorbitului, când pur și simplu nu mai știi ce să spui) etc.
Dacă îți dorești să afli câteva exemple și modalități concrete de utilizare a instrumentelor și regulilor Metodei ESPERE® în mediul profesional le poți urmări în emisiunea Business românesc
De asemenea, poți accesa câteva podcast-uri pe care le-am realizat împreună cu colegii de la Dynamic Learning despre impactul comunicării în organizații
Te pot sprijini și susține în crearea unui loc de muncă în care să ”lucrezi fericit”, indiferent de rolul pe care îl ai, chiar de acum!
SENSE pentru TINE
Solicită acum un program de training personalizat și adaptat nevoilor tale și/ sau ale echipei pe care o coordonezi!